fredag 24 augusti 2012

8 månader

Alva 8 månader


♥ Under början av denna månaden var Alva lite tykänslig mot okända personer & mot människor som gärna tog henne direkt utan att ha småpratat lite med henne först

♥ Hon har börjat tugga med munnen, både när hon äter & när hon inte gör det =))

♥ Hon har börjat använda pekfingret för att tex ta på små lappar eller spela på min mun 

♥ Hon har börjat dansa & gunga med när hon hör musik eller när man sjunger. Hon dansar till det mesta som låter tex en lastbil som backar (den låter ju) =))
 
♥ I mitten av månaden så lärde sig Alva att dra sig upp från sittande i badkaret (på mina fötter) till stående. Detta har sedan fortsatt i bla Teds säng, på oss & i sin spjälsäng.
Alva älskar att stå upp, hon vill göra det hela tiden & så fort hon får en chans så försöker hon resa sig upp =))

♥ Hon har ställt sig på knä vid några tillfällen, med framkroppen liggande. Hon har även gått upp i krypställning. Men än tar hon sig inte fram.

♥Hon har börjat säga Da da da & ibland låter det som att hon säger riktiga ord

♥Jag älskar min lilla Prinsessa MEN i ärlighetens namn så avskyr jag ett AAAHHHH ljud som hon gör fruktansvärt högt !! Jag har hittills inte stött på någon med ett sådant högt läte.
Ljudet gör hon när hon är uttråkad, vill komma upp eller ibland bara för att testa sin stämma.
Ibland kan man avleda det lite genom att viska något gulligt tillbaka men inte alltid.
Suck....=))

♥ Alva tittar ibland efter lampan eller Ted när man frågar vart de är

Denna månadsrapporten kom ju väldigt sent, Alva var ju 8 månader den 1/8.
Det är pga dataproblem & tidsbrist som det har tagit en sådan tid.
Jag skriver upp små stödord varje månad när det händer något speciellt så därför har jag det att luta mig emot när det är dags att skriva en rapport.

Trots att vi har en dotter med den mest fruktansvärda stämma man kan tänka sig (när hon kör med sitt ahhh ljud) så älskar vi henne kopiöst mycket ♥ ♥
Hon är vår lilla solstråle, vår Prinsessa vår lilla Lus  ♥
Lilla, fina flicka

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar