måndag 16 december 2013

4 månader

Alicia 4 månader


Den lilla fröken växer & utvecklas för var dag som går, den 9 december var det 4 månader sedan hon föddes. Jag vill att tiden ska gå sakta samtidigt som jag bla längtar efter att få se Alva & Alicia leka på "riktigt". Men då jag till 99% vet att detta är vår sista lilla bebis så känns det som att jag vill ha henne liten länge =))
En typisk sak är just att de andra 2 fick sin första smakportion på 4 månadersdagen men det fick inte Alicia, delvis för att hon kom tidigare & då tänker vi som så att hon kanske inte är riktigt mogen för det förrän om ca ½-1 mån. Det kan ju visserligen ta längre tid innan hon är mogen för det, men bvc ssk har sagt att vi får tänka på att hon är 1 månad yngre & gå efter den åldern.
Sen beror det just på att JAG vill ha henne liten länge =))

♥ Alicia älskar att "prata" med allt & alla, hon blir extra förtjust när Ted & Alva pratar med henne. Hon tjuter & ler för fullt när hon är i fokus.

♥ Hon är väldigt stark i sin nacke & tycker oftast om att ligga långa stunder på mage & studera allt runtomkring.

♥ Att sitta i babysittern, ligga i babygymmet el ligga någonstans & titta på färgglada leksaker är väldigt populärt. Det är också roligt att åka runt eller sitta i någons famn & titta på alla spännande saker runtomkring.



♥ Hon har upptäckt sina händer & kan studera dem ganska så ingående ;-)
Vid något enstaka tillfälle har hon försökt att gripa tag i någon leksak som man håller framför henne.


♥ Hennes skrikutbrott blir färre & färre & det beror väl delvis på att man har lärt känna henne bättre & därför kan tyda hennes signaler på ett annat sätt. Sen säger ju läkare & bvc ssk att bebisarnas magar är "omogna" & att magontet brukar minska el försvinna vid ca 3-4 mån ålder.


 ♥ Vi har slutat med minifom

♥ Alicia väger numera 6410 g & är 61,7 cm lång

Över lag så tycker jag att Alicia numera (& har varit åtminstone 1 månad) är en smidig liten bebis =))
Än så länge så brukar jag hinna få en hel del gjort för att hon är nöjd med att ligga & titta på saker runtomkring eller på sina syskon.

Lilla söta, fina Cissia  ♥



1 kommentar:

  1. Vi instämmer med ett Grattis till Alicia och dom 4 månaderna

    Ulla o Ingemar

    SvaraRadera