torsdag 10 oktober 2013

2 månader

Alicia 2 månader


♥ Några dagar in på Alicias andra levnadsmånad så började hennes mage att krångla =(( precis som med hennes syskons magar. Så det har varit en hel del skrik, vissa dagar mer & andra dagar mindre. Det bästa man kan göra när det börjar är att gå runt med henne & "guppa" eller lägga henne på armen med magen neråt. Vi började ge minifom i mitten av månaden & vi tycker att det har hjälpt mycket dock inte helt & hållet.
Även lilla A är en liten "kräkunge" så det får bytas en hel del kläder.


♥ Runt mitten av månaden så började hon sova längre stunder under natten. Kvällsmålet äts runt 21:30-23:30 (men oftast runt 22) & sedan äter hon inte förrän mellan 03-05. Så det är skönt att få lite mer sammanhängande sömn =))


♥ Den 23/9, 1½ månad gammal, så vänder Alicia över för första gången från mage till rygg. Detta gjorde hon ett flertal gånger på soffan & har även gjort det i vår säng & på en mjuk filt på golvet.


♥ Den 28/9 så log hon sitt första leende & det var mig hon log emot =)) Dagen efter log hon åt Tony =)) Så ett antal leenden har hon lyckats få fram

 ♥ Väger 5100 gram & är 57 cm lång

Man märker att familjen har börjat vänja sig vid att vara en extra individ, vi börjar komma i fas med allt det nya.
Ted & Alva är överförtjusta i sin fina lillasyster  ♥♥
Det första Alva gör på morgonen är att fråga efter A ciccia (Alicia =)) & sen ska hon kappa (klappa) henne.

Vem vår minsta lilla prinsessa är lik råder det delade meningar om. Men just på den här 2 månaders bilden så är hon otroligt lik Alva tycker vi.
Personligen så tror jag att Ted är en väldig blandning av mig & Tony, men jag tror att han har mina ögon. Alva är en kopia av Tony som liten & Alicia liknar nog mer mig. Ted & Alicia har iaf "samma" ögon. 
Vi ser med spänning fram emot vad som kommer ske under kommande månad & vem hon liknar vid 3 månaders ålder =)).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar